مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

درمان فیبروم رحم

درمان فیبروم رحم چگونه امکان پذیر است؟ آیا می توان فیبروم رحم را بدون جراحی درمان کرد؟ این یکی از سوالات متداول کسانی است که به این اختلال دچار شده اند. در ادامه به انواع روش های درمانی در این خصوص اشاره خواهیم کرد. همچنین هر آنچه لازم است دراینباره بدانید خواهیم پرداخت. هر تومور از یک سلول ماهیچه‌ای غیرطبیعی در رحم ایجاد می‌شود و در هنگام مواجهه با هورمون استروژن که باعث رشد تومور می‌شود، به سرعت تکثیر می‌شود. این فیبروم ها در مواجهه با هومرون استروژن رشد کرده و تکثیر پبدا می کند و علائمی ایجاد می کند که درادامه مقاله به ان خواهیم پرداخت.

درمان تنبلی تخمدان

انواع روش های درمانی فیبروم رحم شامل چه مواردی می شود؟

روش های درمان فیبروم رحم به نوع آن بستگی دارد که در ادامه اطلاعات جامعی به شما در این خصوص خواهیم داد. ممکن است در خصوص روش های درمانی فیبروم رحم، از هر کدام از این روش ها به صورت ترکیبی استفاده شود.

درمان فیبروم رحم

استفاده از داروهایی نظیر قرص های ضد بارداری

داروها ممکن است بیشتر موجب کنترل فبروم شوند. تا درمان آن . بنابراین برای آن دسته از افرادی که نیاز به درمان فوری دارند، ممکن است متخصص تنها به دارو درمانی اکتفا نکند. داروها ممکن است همچنین به صورت درمان ترکیبی با سایر درمان ها امتحان شود. این ممکن است برخی از علائم نظیر خونریزی را تا روز جراحی کنترل کند. همچنین استفاده از داروهای بارداری زمانی تجویز می شود که فرد قاعدگی شدید و همچنین نامنظم را تجربه می کنند. دکتر فرشته دماری یام در ارومیه به شما در این اقدام کمک خواهد کرد.

آگونیست هورمون آزادکننده گنادوتروپین

این دارو به نوعی داروهای هورمونی به حساب می رود که هوورمون زنانه را کنترل می کند. با کم کردن میزان استروژن در بدن ممکن است علائم یائسگی را تجربه کنید. اما همین عامل سبب می شود خونریزی و سایر علائم فیبروم رحم ککنترل شود. این دارو ها فیبروم را کوچک تر می کند.

دستگاه IUD

حتما دستگاه های داخل رحمی (IUD) آشنایی دارید. این دستگاه علاوه بر جلوگیری از بارداری مزایای دیگری نیز دارد که باعث می شود خونریزی که یکی از شایع ترین علائم فیبروم رحم است، کنترل شود.

لاپاراسکوپی رحم

میومکتومی

مبومکتومی جراحی باز حم است. در طی این جراحی فیبروم های رحم برداشته می شود. شاید با خواندن این بخش تصور کنید با انجام این درمان دیگر دچار فیبروم رحم خواهید شد. ابا اینکه با انجام میومکتومی فیبروم مورد نظر درمان خواهد شد، اما این به این معنا نیست که شما دیگر دچار فیبروم رحم نمی شوید. بلکه احتمال ایجاد این اختلال در آینده نیز وجود خواهد داشت و این روش درمانی بهترین روش برای باانوانی است که در آینده قصد بارداری دارند.

هیسترکتومی

هیسترکتومی از دیگر روش های جراحی برای درمان فیبروم رحم است. در طی این جراحی ممکن است تخمدان ها و یا بخش هایی از رحم برداشته شود. به همین دلیل انجام این روش برای کسانی که در آینده قصد باردرای دارند، توصیه نمی شود.

علائم فیبرم رحم

علائم فیبروم رحم

آیا شایع ترین علائم فیبروگم رحم را می شناسید؟ این اختلال ممکن است علائمی ایجاد نکند. اما همچنین ممکن است شما را دچار برخی علائم کند که در ادامه به اصلی ترین و جدی ترین آن های می پردازیم:

  • قاعدگی سنگین و یا خونریزی در دوران بین قاعگی
  • قاعدگی که بیشتر از یک دوره طول می کشد
  • فشار یا درد لگن
  • تکرر ادرار
  • مشکل در تخلیه مثانه
  • یبوست
  • کمردرد یا پا درد

همه این علائم می تواند نشانه فیبروم رحم باشد. در صورتی که هر کدام از آن ها را تجربه می کنید، لازم است برای تشخیص هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

درمان فیبروم رحم به وضعیت آن بستگی دارد. برخی از فیبروم ها ممکن است علائمی ایجاد نکند اما برخی دیگر علائمی جدی برای بانوان ایجاد کند. در هر صورت بهره گیری از درمان لازم برای کنترل و از بین بردن آن ضروری می شود. برخی از درمان ها شامل بهره گیری از رش های غیر تهاجمی است در حالی که برخی دیگر با اقدامات جراحی برطرف خواهد شد. مراجعه به متخصص زنان و انجام آزمایش های لازم در این خصوص موثر است

سوالات متداول

دکتر فرشته دماری یام

متخصص زنان زایمان و نازایی
دوره دیده تخصصی زیبایی زنان؛ نازایی،لاپاراسکوپی و سکسولوژی
انجام هزاران زایمان طبیعی و سزارین
انجام اعمال جراحی زیبایی زنان
مقالات مرتبط
خشکی واژن و راهکارهای درمانی فوری

خشکی واژن و راهکارهای درمانی فوری

خشکی واژن به چه علت به وجود می آید؟ آیا سریع ترین راهکار های درمانی را می دانید؟ در این مقاله قصد داریم به درمان خشکی واژن و هز آنچه به این موضوع مربوط است بپردازیم. آیا خشکی واژن از علائم یائسگی است؟ به این اختلال...

تست پاپ اسمیر چیست و چرا انجام می‌شود؟

تست پاپ اسمیر چیست و چرا انجام می‌شود؟

تست پاپ اسمیر نوعی غربالگری تشخیصی مخصوص بانوان برای سرطان رحم و بررسی عوامل ایجاد کننده سرطان گردنه رحم است. این غربالگری باوسیله ی نمونه برداری از رحم انجام می شود. این نمونه پس از انتقال به آزمایشگاه مورد بررسی قرار...

درمان بی اختیاری ادرار در بانوان

درمان بی اختیاری ادرار در بانوان

درمان بی اختیاری ادرار در بانوان چگونه امکان پذیر است؟ آیا بی اختیاری ادرارا درمان دائمی دارد؟ در این مقاله از سایت دکتر فرشته دماری یام قصد داریم به راهکار های درمانی در حوزه درمان بی اختیاری ادرار در زنان با معرفی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مطب